Σελίδες

Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Clopy paste και έλλειψη φαντασίας

Σήμερα το πρωί είχα μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη.... Είδα τις δημιουργίες μου να φιγουράρουν σε μια σελίδα στο facebook και τα έργα μου να παρουσιάζονται ως της ιδιοκτήτριας της σελίδας....
Φαντάζομαι ότι μπορείτε να καταλάβετε ακριβώς πως ένιωσα... Θυμό... Τίποτα άλλο. Θυμό που κάποιος "έβαλε χέρι" σε δημιουργίες μου. Δημιουργίες που κόπιασα για να γίνουν τέλειες. Που προσπαθώ να κάνω το κάθε καπελάκι ξεχωριστό. Που κάθομαι και τα πλέκω τα βράδια, αντί να κοιμάμαι αγκαλιά με το παιδί μου. Αλλά θυμό και για τις φωτογραφίες μου, που δοκιμάζω και πειραματίζομαι για να βγάλω την "τέλεια" φωτογραφία. Για το κάθε κόσμημα και καπελάκι βγάζω τουλάχιστον 15 φωτογραφίες, πριν καταλήξω στο τελικό αποτέλεσμα....
Και έρχεται η κοπελιά, παίρνει και το σχέδιο, και την εκτέλεση, και το στήσιμο και την φωτογραφία...
Και τι κάνεις?
Η πρώτη μου κίνηση ήταν να εκφράσω τον θυμό μου και την δυσαρέσκειά μου στον "τοίχο" της σελίδας της δημιουργού.... Περιμένω ακόμη την απάντηση....
Η δεύτερη κίνηση είναι να βάλω watermark στις φωτογραφίες απο εδώ και πέρα. Ναι, μπορεί να "χαλάσει" τις φωτογραφίες μου, αλλά ελπίζω να αποτρέψει στο μέλλον όποιον θέλει να "δανειστεί" τις φωτογραφίες μου.

Και εδώ να ξεκαθαρίσω ότι δεν θα με ενοχλούσε καθόλου, εάν η κοπελιά έβλεπε το μπλογκ μου, εμπνεόταν απο τα σχέδιά μου και προσπαθούσε μόνη της να τα πλέξει. Και μετά τα έβγαζε μόνη της φωτογραφία και την δημοσίευε. Γιατί παρθενογένεση στην τέχνη ΣΗΜΕΡΑ δεν υπάρχει. Με το Ίντερνετ έχουν ανοίξει οι ορίζοντες και όλες μας ενημερωνόμαστε για νέες τάσεις και νέα σχέδια....

Άλλο αυτό και άλλο να παίρνεις την δουλειά του άλλου και να λες "Δείτε το. Το φτιάχνω και σε άλλα χρώματα". Και να δέχεσαι και συγχαρητήρια για την καλή δουλειά....
Αυτό που έχει σημασία είναι η εκτέλεση του σχεδίου, η ποιότητα των υλικών, η τεχνική και η παρουσίαση.
Ή, αν μας αρέσουν κάποιες φωτογραφίες, απευθυνόμαστε στον δημιουργό τους και λέμε :" Μπορώ να τις βάλω στην δική μου σελίδα, με αναφορά πηγής και δημιουργού????" Και μετά είναι στο χέρι του δημιουργού να δεχτεί ή να αρνηθεί....

Αυτά τα ολίγα... Νομίζω ότι οι καλλιτέχνες νιώθουν ακριβώς τον θυμό μου και την αγανάκτησή μου... Ακριβώς το ίδιο περιστατικό συνέβη σήμερα και στην Μαίρη, που ακόμη δεν έχει καταφέρει να "κατεβάσει" τις φωτογραφίες της από σελίδα μιας επιτήδειας στο facebook.....

Α, και να μην το ξεχάσω! Η περιβόητη κοπελιά είναι η Elenalda και η σελίδα της είναι https://www.facebook.com/pages/Elenalda/319796394718407
Και η απάντησή της σε όλο το θέμα ήταν αν μην τι άλλο αστεία και δηλώνει άτομο που δεν γνωρίζει τίποτα περί πνευματικής ιδιοκτησίας, copyright και βασικών κανόνων ηθικής του διαδικτύου.


kalimera!stelnw se olous giati kapoios eipe oti ta pragmata stin selida mou einai klemmena.einai 100% dika mou kai oi fotografies apo to internet pou exw balei exw episimanei oti den einai dikes mou,opoios kserei na plekei,mporei na dei kati ia empneysi kai na ftiaksei paromoio.eyxaristw gia tin katanoisi.kali sou mera
"thes na sou deiksw oles tis selides pou exw dei na kanoun to idio? eleos,zileueis mipws sou parw tin douleia?sou eipa k eyxaristw gia tin empneysi.tha eprepe na xairesai"
plekta skoyfakia kai alla.apo mena kai tis files mou. merikes fotografies einai apo to internet opws ston fakelo me ta papoutsakia.den eixa xrono na ta ftiaksw k na bgalw photos dikes mou giayto k ta ebala etoima.gia na min ginonte pareksigiseis. se oles tis selides me xeiropoiita ginetai ayto. einai empneyseis pou pairnoume. eyxaristw gia to endiaferon.kali sas mera :)


Τι να πει κανείς και τι να πρωτοσχολιάσει.....

25 σχόλια:

  1. Γαληνη καταλαβαινω απολυτα τον θυμο σου....το μονο που θα μπορουσες να κανεις ειναι να βαλεις watermark στις φωτο... η να κανεις αυτο που κανω και εγω...απλα δεν δημοσιευω τα εργα μου πλεον...μονο οτι αφορα το χομπυ μου..αλλα παλι θα χασουμε την ευκαιρια εμεις που σε παρακολουθουμε να θαυμαζουμε τις δημιουργιες σου...αν σε ανακουφιζει θα σου πω το εξης...το να σε αντιγραφουν σημαινει οτι αυτο που φτιαχνεις ..αρεσει!!!!!!!!!!!!!!καλο ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα βάλω οπωσδήποτε watermark... Και η "κλέφτρα" προσπαθεί να βγει και απο πάνω, λέγοντας ότι τα ποστάρει σαν ιδέες και όχι σαν δικά της έργα. Φυσικά δεν το αναφέρει πουθενά αυτό. Και φυσικά δεχόταν τα συγχαρητήρια για τα "τέλεια καπελάκια". Και φυσικά έχει σβήσει πια όλο το "ενοχοποιητικό" περιεχόμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Α, και επειδή είναι βαρετό να είναι πολιτισμένη και υπεράνω μόνο η μία πλευρά, θα κατέβω στο επίπεδο της κοπελιάς και θα σας πω ότι αυτή είναι η σελίδα της
    https://www.facebook.com/pages/Elenalda/319796394718407

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καααλά... :οι...άκου τί κάνουνε μερικές και μερικοί ρε παιδί μου...σε νιώθω απόλυτα..τί λέμε τώρα!!! Μα δέν ντρέπονται καθόλου όλοι αυτοί !! Νιώθουν καλά με τον εαυτό τους έτσι;! Έ, τότε είναι άρρωστοι...δέν εξηγείται αλλιώς...θα μας τρελάνουν !! Πάντως μόνο να λέει ότι τα φτιάχνει μπορεί...άμα της ζητήσουν να τους φτιάξει κάτι απο τα δικά σου...σιιγά να μήν μπορεί να το αντιγράψει...άμα μπορούσε να δημιουργήσει και αυτή κάτι παρόμοιο δέν θα έκανε τέτοιες ξεφτιλιές ! Πολύ καλά έκανες και έγραψες τη σελίδα της ! Δέν έχω fb αλλά θα προσπαθήσω να μπώ απο του νίκου για να δώ την ξεφτίλα της...όση έχει αφήσει να φαίνεται δηλαδή .
    Άαα..τα καπελάκια σου τα ανοιξιάτικα είναι τέλεια...πανέμορφαα !!!! Θα κοιτάξω να βάλω κι εγώ το watermark γιατί δέν γουστάρω καθόλου. Καλό βράδυ !! Φιλάκιαα... και μήν ανησυχείς...όλοι αυτοί που καρπώνονται κόπους άλλων, κάνουν τη ζωή τους ανούσια και στο τέλος την πατάνε !!
    Καληνύχτα και μιά όμορφη Κυριακή να έχεις !!! ;ο))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μυρσίνη καλησπέρα!!!
      Ναι, τα watermark πλέον τα θεωρώ απαραίτητα! Θα βρω τρόπο να βάλω κάτι διακριτικό, αλλά απαγορευτικό για τον κάθε εξυπνάκια να το παρουσιάσει για δικό του έργο...
      καλή Κυριακή!!! Εγώ έχω πολύ γράψιμο για μια εργασία, αλλά θα χαζεύω τον ήλιο απο το παράθυρο!

      Διαγραφή
  5. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΝΗΘΙΚΟ...ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ..ΠΟΥ ΤΗΝ ΒΡΗΚΑΝ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ!!!!ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΟΤΙ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙΣ...ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΟΜΑΔΙΚΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΛΕΠΑ!ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!
    ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ!ΦΙΛΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία έτσι είναι....
      Ήταν ο μόνος τρόπος να ενημερώσω τον κόσμο, χωρίς κάποιον να διαγράφει συνέχεια τα σχόλιά μου...
      Το καλό είναι ότι οι υπεύθυνοι αντέδρασαν γρήγορα.....

      Διαγραφή
  6. Ήρθα απο το μέτωπο και έχω να δηλώσω ότι μάλλον δικαιωθήκαμε. Αφού κάναμε αναφορά στο facebook για τα δικαιώματα του copyright, η σελίδα μάλλον "κατέβηκε" (δεν την βρίσκουμε πουθενά). Στην Αμερική ειδικά αυτά είναι πολύ σημαντικά ζητήματα και δεν αστειεύονται με αυτά τα πράγματα....
    Δεν ξέρω εάν είναι προσωρινό ή μόνιμο, ότι και να είναι η κοπελιά πήρε το μάθημά της και ελπίζω να το σκεφτεί δύο φορές πριν ξανακάνει κάτι παρόμοιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μεγάλο το θράσος, δυστυχώς γίνονται συχνά!!! Δεν νομιζω ότι η σελίδα πρόλαβε να κατεβεί τόσο γρήγορα από τα παιδιά του facebook, δεν αντιδρούν τόσο γρήγορα, το πιθανότερο είναι ότι η ίδια το έσβησε τελείως. Διαβασα τα περί κλοπής και στις Μαίρης, στο Κλωθώ!

    Γαλήνη μην παραξενευτείς άμα δεις τις φωτογραφίες σου κάπου αλλού, αφού το ίδιο το facebook έχει τα δικαιώματα να τις εκμεταλλεύεται όποτε κι όπως θέλει.

    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Evie :)
      Ε δεν πάμε καλά!!!!! Μας κλέβουν στην κυριολεξία μπροστά στα μάτια μας!!! Πήγα να διαβάσω και τα της Μαίρης, ίδια περίπτωση ακριβώς... Σε ευχαριστώ για την ενημέρωση.....
      Καλό μήνα!!!

      Διαγραφή
  8. Γαλήνη, σ' ευχαριστώ τόσο πολύ για τις οδηγίες σου...δεν γνωρίζω πολύ καλά τι πρέπει να κάνω πάντως έκανα αναφορά, επικοινώνησα με τους υπεύθυνους και ελπίζω να δικαιωθώ. Τι να πω...οι άνθρωποι είναι αχαρακτήριστοι...και πάλι σ' ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο που έκανες αναφορά!!!! Εάν έκανες την διαδικασία με τον τρόπο που σου έδειξα, οι υπέυθυνοι του facebook θα σου απαντήσουν κιόλας. Πρέπει να έχουμε τον νου μας και εγώ ήδη μελετάω τον καλύτερο τρόπο να βάλω watermark....

      Περαστικά μας, μας χάλασαν την διάθεση και ένα όμορφο Σάββατο....

      Διαγραφή
  9. τιιιιιιιιι σου εστειλε αυτη την απαντησηηηηηη?
    Αμ δεν ξερει τους νομους!!!!Της εχω στειλει και εγω μηνυμα αλλα δεν απαντησε.....
    περιμενω νεοτερα σας!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ω ναι.... αστείο δεν είναι???
    πραγματικά όλο αυτό γίνεται λόγω άγνοιας, τίποτα παραπάνω....
    Μια ανεβάζει την σελίδα της, μια την κατεβάζει....

    Αυτές τις μέρες θα γράψω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, για το πως μπορούμε σωστά να οργανώσουμε τις "εμπνεύσεις" μας, με νόμιμο και σωστό προς τους δημιουργούς τρόπο. Γιατί υπάρχει τέτοιος τρόπος, αλλά αν σε νοιάζει μόνο να αντιγράφεις και όχι να μαθαίνεις ουσιαστικά απο το Ίντερνετ, αυτό γίνεται.....
    Πάντως οι δικές μου φώτο κατέβηκαν. Συγγνώμη φυσικά δεν άκουσα ούτε στο όνειρό μου, αλλά ας είναι, θα δείξω μεγαλοψυχία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και εδώ να πω ότι η σελίδα τελικά δεν "κατέβηκε" απο τους facebookάριους, αλλά την "κατέβασε" η ίδια η κοπελιά. Δεν πειράζει, να μην έχω και στην συνείδηση μου μια "κατεβασμένη" σελίδα και πιστεύω ότι η συγκεκριμένη κοπέλα πήρε το μάθημά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. συμφωνώ με εσάς.όμως δεν είναι σωστό επίσης να βάζετε την δικιά της σελίδα να φαίνεται.αφήστε τους ειδικούς να κρίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι, αλλά εγώ δεν το βλέπω έτσι. Εκείνη εκτέθεσε τα δικά μου έργα σε δημόσια θέα, παραπλανόντας τους επισκέπτες της. Χωρίς να υπολογίσει εμένα, την δουλειά μου και την δουλειά άλλων κοριτσιών που οικειοποιήθηκε. Ας πρόσεχε. Είναι απλά η συνέπεια των πράξεών της, τίποτα περισσότερο.

      Διαγραφή
    2. Και ποιοί ακριβώς είναι οι ειδικοί που θα κρίνουν??? Πως θα κρίνουν εάν δεν έχουν μία εικόνα? Ποιόν θα κρίνουν?

      Η κοπέλα στην σελίδα της διέγραψε όλα τα σχόλιά που της έκανα εγώ, αλλά και αρκετοί άλλοι. Μετά έγραψε τα δικά της, χωρίς να έχουμε την δυνατότητα να απαντήσουμε, αφού μας "μπλόκαρε". Ήταν σωστό?

      Διαγραφή
  13. ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ....ΚΑΜΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΚΑΚΟ ΦΕΡΝΕΙ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ...ΕΡΧΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΙΡΟΥΛΑ ΤΗΝ ΚΛΩΘΩ. ΒΡΕ ΤΙ ΠΑΘΑΤΕ; ΩΧ ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΒΑΖΩ ΛΟΓΟΤΥΠΟ.
    ΚΑΛΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΟΥΦΟ........ΣΤΗΝ ΚΟΣΜΑΡΑ ΤΗΣ!
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι, πραγματικά δεν το πίστευα όταν μου είπαν ότι και μια άλλη blogger έπαθε το ίδιο, την ίδια μέρα! Έτσι όμως νομίζω έγινε περισσότερος "θόρυβος" και το έμαθαν πιο πολλά κορίτσια και θα έχουν το νου τους απο εδώ και πέρα..... Και θα πάρουν τα μέτρα τους...

    Κατά τα άλλα, Effie έριξα μια ματιά στα δικά σου, είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΆ!!!!!! Εδώ και καιρό προσπαθώ να βρω χρόνο να κεντήσω μια νεράιδα σταυροβελονιά, και όλο το αναβάλλω... Που θα μου πάει, το καλοκαιράκι στην παραλία!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. αααα καλά τα ίδια έχουμε περάσει και άλλες με μια άλλη κοπέλα σε δημιουργίες προσκλητηρίων και βιβλίων ευχών...όταν την αναγκάσαμε να κατεβάσει στην σελίδα της, πήγε και ανέβασε άλλη και έβαζε δημιουργίες απο το εξωτερικό...ξανά τα ίδια και το στοματάκι της πήγαινε ροδάνι!!!! Η δημιουργίες σου σούπερ αλλά....θέλουν watermark!!! Μπορείς να το κάνεις από το Windows Live Writer, όταν γράφεις την ανάρτηση και βάζεις φωτογραφίες πατά Υδατογράφημα και γράφεις το όνομα που θες, εύκολα και γρήγορα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ναι, το απλό watermark μπαίνει και μέσα απο το lightroom που χρησιμοποιώ.... Έλεγα να κάνω κάτι με το λογότυπό μου...
    Άρα γίνεται και σε άλλες τέχνες, όχι μόνο στα πλεκτά μας.... και πως να κάνεις ακριβώς το ίδιο με scrapbooking? Άντε να βρεις ίδια υλικά....
    Σε ευχαριστώ πολύ και για την πρόταση του Windows Live Writer, θα το ψάξω και αυτό...
    Πάντως έχω παρατηρήσει ότι όλες αυτές οι "καλλιτέχνιδες" αντί να ζητήσουν μια απλή συγγνώμη και να "κατεβάσουν" τις ξένες φωτογραφίες, επιτίθενται και προσπαθούν να βγουν και απο πάνω....
    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γαλήνη μου καλώς σε βρήκα στο όμορφο σπιτάκι σου!!!Οι δημιουργίες σου είναι εξαιρετικές και καταλαβαίνω απόλυτα πως νιώθεις όταν βλέπεις και σου κλέβουν τόσο απροκάλυπτα και ανήθικα όσα έχεις δημιουργήσει με την ψυχή σου!!!Το βρίσκω αηδιαστικό από την πλευρά κάποιων που θέλουν να λέγονται και ''δημιουργοί''.
    Θα πρέπει και εγώ να βάλω watermark στις φωτογραφίες μου αλλά δυστυχώς δεν ξέρω πως μπαίνει ούτε ενδιαφέρθηκα ποτέ να μάθω για να είμαι ειλικρινείς γιατί δεν πίστευα πως υπάρχουν τόσο κακόβουλοι άνθρωποι!!!Φιλιά Γαλήνη μου και σε περιμένω και στο δικό μου σπιτάκι να τα λέμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία σε ευχαριστώ πολύ!!!!!
      Ψάχνω τρόπο να σας δείξω πως να φτιάξετε watermark, αλλά είναι περίπλοκος ο τρόπος που διάλεξα εγώ και δεν περιγράφεται εύκολα....
      Ο πιο εύκολος τρόπος πάντως είναι μέσα απο το πρόγραμμα της ζωγραφικής να γράψεις την διεύθυνση του μπλογκ σου...
      Πέρασα μια βόλτα απο την σελίδα σου. Μα τι όμορφα και αρχοντικά εργόχειρα που φτιάχνεις!! Άπιαστο όνειρο για πολλά απο τα σημερινά κορίτσια!!!!
      Καμιά μέρα θα ζητήσω απο την πεθερούλα μου να μου κάνει μάθημα, εκείνη τα κατέχει όλα αυτά!!!

      Διαγραφή
  18. Ψάχνοντας να βρω ένα pattern για καπελάκι για αγοράκι, βρήκα αυτό που έχεις φτιάξει με το αυτοκινητάκι και έπεσε και το μάτι μου δίπλα, στο "clopy - paste". Μα είναι δυνατόν να πάει να βγει και από πάνω; Το να φτιάξεις κάτι που είδες, το θεωρώ λογικό. Το να το δείξεις πως το έφτιαξες είναι και αυτό λογικό, αρκεί να αναφέρεις την πηγή από την οποία πήρες την ιδέα και φυσικά να βγάλεις δικές σου φωτογραφίες !!!! Άκου εκεί δεν είχε χρόνο να τα φτιάξει και να τα φωτογραφήσει! Να ξενυχτήσεις κυρά μου και να τα φτιάξεις. Ή αν θες ντε και σώνει να βάλεις τα δικά μου, ρώτα με πρώτα να σου δώσω την άδεια, βάλε και ένα link δικό μου που να φαίνεται ποιος τα έφτιαξε και μετά βάλε τα! Γκρρρρρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή